zaterdag 16 november 2013

Workshop Vrolijk kerstfeest en Gelukkig nieuwjaar

Voor vandaag heb ik een workshop voor jullie.
Het is een framekaart en ik hoop dat ik het een beetje duidelijk aan jullie kan doorgeven. 

We gaan om te beginnen een rand maken met dik cardstock van 61 x 4 en vervolgens indelen 
zoals de tekening hier onder.

Het komt er dan ongeveer zo uit te zien en vervolgens ga je hem plakken 
tot een frame van 15 x 15, dus de onderkant plak je iets over elkaar heen.



Daarna ga je 2 vierkantjes van dik cardstock maken, 15 x 15 en je plakt er vervolgens een 
in de binnenkant en een op de achterkant.


Dan is dit het resultaat.


Nu gaan we het frame maken.
Voor degene die in het bezit zijn van een  cricut of een andere snijmachine is dit een koud kunstje.
Ik heb een cricut vandaar dat ik een ander frame heb anders dan dat ik hier teken.
Heb deze vorm gekozen, want die is makkelijk te knippen met de hand.


Om het frame te maken kan je dit plaatje in word zetten of iets dergelijks en uitdraaien op 17 x 17 cm.
Dan heb je de voorkant.
Je maakt deze ook nog een keer in mooi designpapier.
Vervolgens maak je een vierkant van 14 x 14 en die leg je precies op het midden van het frame met de dikke cardstock en die snij je uit.



Dan plak je het designpapier er op en snij je het midden weg aan de achterkant.



Dit is nu de basis.


Nu ga je eerst de box versieren, want daar kan je moeilijker bij als je de rand er al op plakt.
Als je die hebt versierd ga je kijken waar je wat leuke randjes of hekjes wil 
zetten, want die moet je eerst aan de achterkant van het frame plakken.
Ik heb randjes aan de zijkant en bovenkant en een hekje onderop die heb ik 
dus voor het vastplakken achter het frame geplakt.
Dan kan je de bovenkant plakken op de box en leuk versieren.

De framebox moet natuurlijk wel kunnen staam.
Ik heb er een simpel pootje achter gemaakt.
Om het pootje te maken doe je het met cardstock volgend de onderstaande plaatjes.


Vervolgens plak je het pootje zoals op de foto.
Dus tegen de onderrand aan en de stukjes van 1 cm tegen de onderkant van de pootjes 
aan, de rand naar boven.
En met die knik in het midden kan je de poot lekker plat duwen weer.


En dan ben je klaar.
Dit is mijn uitwerking geworden van mijn framekaart.
Ik heb er een kerst en nieuwjaarsbox van gemaakt.





Ik heb weer een heleboel mooie mallen gebruikt.
Om te beginnen de kerstster linksboven is van de petals gemaakt.
De witte kerststerren dat is een mix van Flower nummer 4 en flower nummer 12.
De Crea-nest-lies zit achter Marcy's hoofd.
Verder heb ik texttag nummer 3 en 4 gebruikt.
Het hekje is de creative shapes 15.
En in de hoek rechtsonder heb ik gebruik gemaakt van de creative shapes 17.
En dan nog natuurlijk de teksten gelukkig nieuwjaar en vrolijk kerstfeest.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk overkomt en dat jullie het een leuke workshop vinden.
Fijne dag en groetjes Marianne

8 opmerkingen:

  1. Wel heel wat werk maar een prachtig resultaat!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw ziet er schitterend uit
    Bedankt voor het delen van deze tutorial
    Een fijne zaterdag
    Cinderella

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super wat een pracht tutorial.
    Ga ik vast nog maken.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk gedaan Marianne!!!
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend leuk!!!!
    Deze. Ga ik zeker een keer maken :))))
    Dank je wel voor de prima uitleg !
    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat prachtig gemaakt. Bedankt voor de mooie uitleg. Heb het opgeslagen, ga het vast en zeker ook een keer maken.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk frame en duidelijke uitleg! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Willie van de Wetering20/11/13 23:14

    Hoi Marianne,

    Ik heb het ook geprobeerd te maken, maar ik snap niet hoe je de bovenkant op het bakje vast hebt gemaakt. Kan je daar een tip voor geven.

    BeantwoordenVerwijderen

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...