maandag 20 november 2017

Ge(s)laagde kerstkaart (deel 1)


Vandaag is Heidi onze Guest Designer. Zij maakte 2 kerstkaarten.
De tweede volgt vanmiddag.

Hoi allemaal, mijn naam is Heidi en ik vind het ontzettend leuk dat ik vandaag een project met jullie mag delen als gastontwerper van Crealies! Ik heb voor jullie twee kerstkaarten gemaakt met de stempels en stansen van Crealies: één neutrale kaart en één kleurrijke kaart.


Mijn eerste kaart ben ik begonnen met het stempelen van de Crealies Bits & Pieces stempel nummer 117 met VersaMark inkt en daarna heb ik geëmbossed met wit embossingpoeder en een heat tool. Het is belangrijk om voorafgaand aan het stempelen even met wat poeder over het papier te gaan  zodat het embossingpoeder niet aan het papier blijft plakken
op plaatsen waar je dat niet wilt.
Hierna ben ik de gestempelde afdruk gaan inkleuren met mijn Zig Clean Color Real Brush Marker in de kleur “Shadow Mauve“ en mijn aquabrush (ook om de buitenste rand van de gestempelde afdruk). Je kunt zoveel laagjes aanbrengen als je wilt,
net zolang tot het zo donker is als jij het graag wilt hebben.
Nadat het plaatje droog is heb ik eromheen uitgeknipt waarbij ik een
klein wit randje heb overgelaten. Mijn inspiratie voor deze kaart
waren ijskristallen. Op deze manier heb ik drie ijskristallen gemaakt.


Vervolgens heb ik drie bases voor deze ijskristallen gemaakt met de
Crealies X-tra stans  nummer 117. 
Dit is zo’n leuke stans en heel divers in wat je ermee kunt doen!


Daarna ben ik aan de achtergrond gaan werken: ik heb een paneel gestanst met
één van de neststansen sets van Crealies:
deze heeft een stikrandje (Crealies Crea-Nest-Lies XXL no. 22).
Ik vind deze basis neststansen sets van Crealies fantastisch, ik gebruik ze op bijna al mijn kaarten! Ik heb één van de teksten van de Crealies Tekst & Zo stempel sets (CLTZK21) meerdere keren gestempeld met VersaMark inkt en geëmbossed met wit embossingpoeder. Hierna heb ik met een foam applicator Memento “Summer Sky“ inkt aangebracht over dit panel (dit is bijna dezelfde kleur als de Zig Marker die ik hiervoor heb gebruikt): ik ben begonnen in de hoek rechts onder en daarna heb ik naar het midden toegewerkt en vervolgens heb ik vanaf de randen een klein stukje naar binnen toegewerkt. Hierdoor komt de tekst die we eerder hebben gestempeld heel subtiel iets meer naar voren en krijgt de achtergrond iets meer kleur. Later heb ik ook nog met de tekststempel en Versafine “Onyx Black“ inkt links boven nogmaals Fijne Feestdagen gestempeld.



Om de achtergrond wat interessanter te maken heb ik twee keer gestanst met de Crealies Decorette XL stans no. 10 en hiervoor heb ik crème linnenpapier gebruikt (dit is hetzelfde papier als wat ik voor mijn basiskaart gebruik). Vervolgens heb ik besloten hoe ik alles wilde arrangeren op mijn kaart en heb ik wat stukjes van deze elementen afgescheurd en vervolgens heb ik ze vastgelijmd (je kunt hier en daar wat lijm aanbrengen, je hoeft niet het hele element vol lijm te doen). Als laatste element heb ik drie kristallen gestanst met de Crealies Duo Dies nummer 49 van zilver glitterpapier.

 

En dan zijn we zover dat we de kaart in elkaar kunnen zetten: ik heb het lichtblauwe paneel met de stikrand verlijmd met een iets groter panel, gemaakt van hetzelfde papier dat ik eerder ook heb gebruikt en die ik heb gestanst met de
Crea-Nest-Lies XXL neststans set  no. 8. Vervolgens heb ik deze gecombineerde panelen op de crème kleurige linnen papier basiskaart vastgemaakt met één millimeter dik foamtape. Vervolgens heb ik de elementen die ik eerder heb gemaakt vastgemaakt op de kaart en ik heb de kaart afgemaakt met een paar lovertjes/pailletjes in verschillende maten.

Crealies stansen/dies:

Crealies stempels/stamps:

Crea-Nest-Lies XXL stansen/dies no. 22, Vierkanten met stiksteeklijn/Squares with stitchline Crea-Nest-Lies XXL stansen/dies no. 8, Vierkanten/Squares Duo Dies no. 49, Sneeuwvlok 6 / Snowflake 6 Decorette XL stans/die no. 10, Gevlochten draadwerk / Braided wire X-tra stans/die no. 117, Mandala D Bits & Pieces stempel/stamp no. 117 Mandala D Tekst & Zo stempels Kerst 21

Heidi, bedankt dat je hier je mooie kaarten liet zien.
Deze zijn binnenkort ook te zien op Heidi's blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...