dinsdag 14 november 2017

Merry Christmas / Happy New Year


Ik heb voor vandaag een schuifkaart gemaakt 
en de uitleg  hoe ik de kaart in elkaar heb gezet.
Als je de tag omhoog doet komt de kleurenversie te voorschijn.




Craft 15 x 30 cm uitsnijden en dubbelvouwen.
Leg daar de grootste maat van de Crea-Nest-Lies XXL no. 56 
op en stans dat uit.


Daarna doe je dat nog een keer enkelvoudig uitstansen.
Snij de enkele stans zo hoog dat hij precies op de 
achterbinnenkant van je kaart past.
Dus je snijdt er een klein randje van af.


Nu neem ik de grootste maat van de Extreme Labels & Tags no. 12
en stans deze zo uit als op de foto hierboven.


Het smalle randje wat overblijft gaan we gebruiken..


Snij nu precies op de vouwrand van de 
dubbele kaart een deel open.
Je snijdt tot ongeveer 1 cm van de zijkanten.


Je kan dan zo je tag er nu doorheen schuiven.
Zou van deze tag nog even 1 mm van de zijkanten afsnijden.
Dan past hij straks net iets beter in je kaart om te schuiven.


Nu gaan we de binnenkant van die dubbele kaart bewerken.
Die smalle rand plak je precies tot tegen de vouwrand aan.
Schulp op schulp, komt heel mooi uit.


Nu gaan we de voorkant doen.
Designpapier één maatje kleiner dan het craft en tegen de 
vouw bovenaan leggen.
Ik heb er weer een smal randje boven af gehaald.
Dan plak je het designpapier even aan de zijkanten 
met removable tape vast op je kaart.


Leg dan deze twee stansen er op.
Ik heb hiervoor Crea-Nest-Lies XXL no. 54 gebruikt.
En stans deze dubbel uit. 
Dus zowel door je craft als designpapier.
Haal nu weer het removable tape weg van de zijkant.
Dit heb ik alleen maar gedaan omdat het designpapier 
dan straks heel goed past.
Valt niet mee om dat achteraf te doen.


Nu heb ik een wit papier zoals op de foto hierboven en een 
zelfde maat Mica gebruikt om mijn plaatjes te maken.
De maat weet ik niet precies, gewoon even de binnenkant van 
die smalle randjes meten tot aan de vouwlijn.


Ik heb gestempeld met mijn stempelhulp.
Ik heb gewoon de dubbelgevouwen kaart als maat aangehouden.
Dan weet ik zeker dat het gelijk op de goede plaats zit.
Eerst de kerstman op wit gestempeld, daarna het witte papiertje 
er uit gehaald en de Mica er in gelegd en ook gestempeld.
Zo doe je dat ook met het rendier.
Dan heb je twee precies dezelfde maten gestempelde versies, 
die precies op elkaar passen.


Nu plak ik eerst de gekleurde versie vast.


En daar bovenop plak je met dubbelzijdig tape het Mica plaatje 
met stempels, precies zoals de gekleurde versie ligt.
Ik heb echter even een verkeerd moment gefotografeerd.
Ik heb nog één maatje kleinere creme tag gestanst 
en op de grote craft tag geplakt.
Maar je moet gewoon even de tag er uit denken 
dan heb je de gekleurde versie er onder.
Kan je het precies goed op elkaar leggen en vastzetten 
met dubbelzijdig tape.


Haal de dubbelzijdige tape weg en plak je kaart dicht.


De foto hier boven geeft aan hoe ik de randen gemaakt 
hebt om de gaten in de voorkant.
Gewoon dezelfde maten pakken als de vorige keer en 
dan één maatje groter.
Dan krijg je die smalle randjes.


Die plak je aan de voorkant langs de raampjes
En dan is je kaart klaar.
Nu alleen nog maar oppimpen.

Crealies stans / die:

Crealies stempel / stamp:

      

      

      

      

Om twee uur kom ik nog even terug met een 
andere variant van deze kaart.
Groetjes, Marianne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...